اموزش صددرصد تضمینی خوانندگی

تمام این اموزش ها تست شده و صددرصد تضمینی میباشد امیدوارم خوشتون بیاد

اموزش صددرصد تضمینی خوانندگی

تمام این اموزش ها تست شده و صددرصد تضمینی میباشد امیدوارم خوشتون بیاد

قدم پونزدهم(اموزش رایگان خوانندگی)

برای خواندن قدم پونزدهم به ادامه مطلب بروید 

 

آموزش رایگان خوانندگی جلسه پانزدهم

 

ب) حالت های فرا تکنیکی خوانندگی:

هدف اصلی در خوانندگی و کلا در موسیقی پیام رسانی از راه بیان احساسات گوناگون است و منظور از حالت های فرا تکنیکی توانایی درک و دریافت و سپس اظهار و انتقال آن پیام های معنا دار از جنبه های روحی و روانیست که به کمک شعر و نمایه ها امکان پذیر میگردد و چون مرحله ای حساس تر در خواندن است آن را فرا تکنیکی مینامیم. موضوعاتی که در این خصوص میتوان مطرح ساخت به ترتیب عبارتند از:

 

اول، نقل یا تفسیر داستانی شعر در خوانندگی:

پیام رسانی و انتقال مفاهیم جهت اثر گذاری به شنونده مستلزم درک معانی و حالات موجود در یک آهنگ است و دست یافتن به این مهم نیاز به تجزیه و تحلیل یا تفسیر آن آهنگ دارد که هرچه دقیق و عمیق و کاملتر باشد انتقال پیام و حالات هم بهتر صورت خواهد پذیرفت. از مواردی که نقل و تفسیر پذیر است یکی شعر آهنگیست که شما میخواهید اجرا نمایید. بی شک کلمات دارای بار معنایی هستند و شما قبل از هر چیز باید معنای شعر آهنگ ها را با دقت مورد مطالعه قرار دهید. آن را معنی کنید و به بیان و نقل در آورید و به تفسیر تخیل بکشید تا از ظرایف و نکاتش آگاهی یابید و بر اساس پردازش های ذهنی خود تمامی موضوعات و پیام های معنوی آن را شناسایی کنید. زیرا خوانندگی از این حالات و اطلاعات شعری و داستان پردازی و قوه ی تفسیر و تخیل شما تأثیر کیفی میگیرد.

 

دوم، شناخت عوامل تولید در خوانندگی:

از موارد دیگری که تفسیر پذیر یا قابل بررسی اند شناخت بازگو کننده ی شعر و همچنین آهنگساز است که چنانچه تاریخچه ی حیاتی یا بیوگرافی از آن ها تهیه شود و شخصیت و نوع نگرششان معلوم گردد این امر سر نخ هایی به ما میدهد تا به احساسات و حالات بیشتری پی ببریم. آیا مَرد هستند یا زن؟ جوانند یا کُهن سال؟ اهل کجایند و مقامشان چه حد است؟ برای خود هستند یا برای جامعه؟ و بسیاری ویژگی های دیگر.

 

سوم، شناخت خود و مخاطب در خوانندگی:

شناخت خود و توجه به اهدافتان به عنوان خواننده و نیز آگاهی از خصوصیات فرهنگی و اجتماعی شنوندگان هم موجب درک و دریافت حالات روحی و روانی بیشتر جهت اجرا و عرضه ی موفقیت آمیز تر موسیقی آوازی میشود.

 

تمرین یک:

حالت شادی را با این ملودی نشان دهید. اول فقط اسم نت ها تلفظ شود و سپس تفسیر و تصویر گری روی شعر آن صورت گیرد و بعد با نت ها ترکیب گردد.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین دو:

سعی کنید معنایی از آزادی را با تصویر و تصوری از حالت پرواز با وقار یک پرنده در آسمان به وسیله ی این ملودی بیان دارید. با یک واکه و نیز لگاتو و نرم از شروع میزان دوم پیانو بخوانید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین سه:

حالت حسی نمونه ی زیر را تعیین نمایید و از خودتان روی آن شعری قرار دهید و با تفسیر و داستان پردازی آن بر حالت آهنگ بیافزایید و بخوانید و سپس نتیجه ی نهایی را در قالب بیان احساس و پیام اثر به دیگران انتقال دهید و نظر خواهی کنید. ضمناً در چند نوبت اقدام به ضبط و گوش دادن و ارزیابی کار نمایید. در این تمرین که در گام رِ ماژور است، از ویبراسیون، گلیساندو، حروف زینت و نقطه ی توقف نیز استفاده شود.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین چهار:

با در نظر داشتن و رعایت نکات مربوط به فرم ایستادن و راحت خواندن بعد از هر قسمت تقلید کنید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین پنج:

شعر و نت این آهنگ را ابتدا به تنهایی باز خوانی و تفسیر موضوعی نمایید و بعد از دریافت معانی و پیام های آن، روی صدای پیانو بخوانید و حاصل را ضبط و پخش کرده و از دیگران نظر خواهی کنید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

بخش پنجم، نکات قابل توجه دیگر در خوانندگی.

الف) تعیین سَبک خوانندگی:

عالم موسیقی از گستردگی برخوردار است که در آن انواع سبک ها بر مبنای گوناگونی سلیقه ها و ذائقه های حسی جای میگیرد و امروزه تا حد زیادی این دسته بندی معلوم یا تنوع سبک ها شناخته شده است. از طرف دیگر هر انسانی از نقطه نظر طبیعتی و حتی فرهنگی ویژگی مخصوص به خود را دارد. صدایش دارای تمبر و زنگو کیفیتو مطبوعیتو وسعت خاص است و این بی ربط با موضوع سبک ها یا پیدایش شاخه های درخت موسیقی نیست. به این ترتیب تاثیرات محیطی و طبیعت هر کس او را به انتخاب یا به سوی یکی از سبک های موسیقی هدایت کرده و گرایش میدهد حتی اگر در ابتدای فراگیریِ موسیقی یا شروع خوانندگی به طور مشخص و شفاف چنین گزینش و گرایشی صورت نپذیرد. لیکن با شناخت خود و آگاهی از سلیقه و طبع روانی و روحی اش، رفته رفته به قوه ی تمیز و تشخیص جهت انتخاب نهایی میرسد و تعیین سبک هنری حاصل میآید.

 

تمرین یک:

آواز خواندن باید راحت و بی درد سر و مُفرح باشد، مثل قدم زدن در پارک یا گپ زدن با دوستان. این نمونه را بخوانید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین دو:

ترکیب نت با واکه ی   آ

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین سه:

ترکیب نت با واکه های مختلف.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

پایان جلسه پانزدهم خوانندگی.

در صورت تمرین مداوم و تکرار جلسات و کمی صبوری، مطمئناً به صدای خیلی خوب و هدف خود خواهید رسید.

سربلند و هنرمند باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.