اموزش صددرصد تضمینی خوانندگی

تمام این اموزش ها تست شده و صددرصد تضمینی میباشد امیدوارم خوشتون بیاد

اموزش صددرصد تضمینی خوانندگی

تمام این اموزش ها تست شده و صددرصد تضمینی میباشد امیدوارم خوشتون بیاد

قدم اول(اموزش رایگان خوانندگی)

برای خواندن قدم اول به ادامه مطلب بروید 


 آموزش رایگان خوانندگی جلسه اول

 

ادامه

 

مراقبت از اصل صدا در خوانندگی:

گام نخست برای یک آواز خوان چنین است که آنچه را دارد از دست ندهد، چه بسا تمارینی که آواز خوان گمان میبرد باعث پیشرفت وی میشود ولیکن در حقیقت موجب آسیب حنجره و توانایی های او هستند. پس اولین قدم نگهداری از اصل صداست.

 

تاثیر هوا در خوانندگی:

آواز خوان نباید هوا را نادیده بگیرد. آواز خوانی در هوا های بسیار گرم و خشک و در هوا های سرد بسیار مضر است و تا مدتی بر صدا تأثیر خواهد گذاشت. البته در صورتی که آواز صحیح خوانده شود ولیکن اگر آواز همراه جیغ کشیدن و دیگر موارد آسیب رسان باشد بعید نیست که تأثیر مخرب و مزمن ایجاد کند.

 

داد و فریاد در خوانندگی:

از تمامی این موارد مخرب تر و آسیب رسان تر داد و  فریاد است که اثرش معمولا چند ساعت بعد در صدا به صورت گرفتگی ظاهر میشود. مثلا روز ۱۳ فروردین آنهایی که به بازی خانوادگی میپردازند و بر اثر هیجان جیغ و فریاد میزنند شب آن روز و تا چند روز صدایی گرفته دارند. چه آسیبی واضح تر از این! گاهی اوقات متاسفانه این آسیب ها مدت ها به طول می انجامد. شاید برای افراد عادی این مشکل ۲ الی ۳ روز باشد اما برای شخصی که خواننده است به مراتب مخربتر است.

 

نکته ای در نگهداری از صدا در خوانندگی:

وقتی صدا میگیرد و یا ناتوان است در صورتی که قبلا توانایی داشته، سعی نکنیم با تمرین و فشار آن را به حالت قبل برگردانیم بهترین کار استراحت است و نخواندن. بسیاری از افراد جهت آسیب نرساندن به صدا آرام آواز میخوانند، آرام زمزمه کردن و یا خواندن نیز اگر معتقد باشیم که همه چیز در مغز اتفاق می افتد مضر است.

 

اثر مخرب مشروبات الکلی در خوانندگی:

مصرف الکل به دو جهت آسیب میرساند، یکی از بین رفتن تمرکز در خواندن و دیگر آسیبی مزمن برای کسی که حتی مدتی قبل مصرف کرده است. الکل نظام حنجره را به هم میریزد و هیچ چیز غیر از زیان عاید آواز خوان نمیکند. نوشیدنی های سرد نوشیدنی های خنک به مراتب کمتر از دود و الکل اثر مخرب دارند فقط تا جای ممکن نباید تا ساعتی قبل از خواندن مصرف شود. همچنین سعی شود با نگهداری در دهان خورده و نه به یکباره یک تکه یخ بسیار سرد بلعیده شود. این عمل از آسیب رسانی غذاهای بسیار سرد میکاهد.

 

در خوانندگی برای اینکه یک صدای خوب داشته باشیم باید یک ریه مناسب داشته باشیم:

از توضیحات پایه ای که همه میدونید مانند این موارد، "سیگار و قلیون نکشید" "در هوای آلوده بیرون نروید" "فقط آب ولرم بخورید" "فریاد نزنید" و اینارو که میدونید نمیگم و مستقیم میرم سر اصل مطلب. چشیدن هوای مرطوب میتونه موجب افزایش میزان نفس ما بشه، برای این کار دو راه وجود داره:

۱_ طبیعی ۲_ مصنوعی

روش اول: در روزهای شرجی و مرطوب و یا حتی روزهای عادی با یک گرم کن به خیابان بروید و به صورت نرم شروع به دویدن کنید. اینکارو تا زمانی که خسته شدید ادامه بدید. این بهترین روش در کل دنیاست.

روش دوم: مواد لازم: ۱_ گاز پیکنیکی ۲_ یه دیگ همراه با آب. (در هفته ۳ تا ۵ مرتبه)

درب اتاق خود را ببندید و دیگ آب را بر روی گاز پیکنیکی بگذارید. نذارید قل بخوره نمیخوایم ماکارونی درست کنیم! شعله را روی کم بگذارید طوری که فقط بخار کنه. در همین حال به کارهای خود برسید و در این هوای مرطوب اتاقتان در هر دقیقه پس از تنفس معمولی یک بار نفس عمیق بکشید. اگر در همین هوای مرطوب اتاقتون نرمش کنید که دیگه نور علی نور میشه. دقت کنید کلیه این کار هایی که در یک هفته انجام دادید فقط کافیست یک بار قلیون یا سیگار و پیپو اینا بکشید تا همه چیز بر باد بره. یه چیز دیگه ای هم که هست تنفس خود را باید درست کنید. وقتی شما یک بار دم و بازدم میکنید نباید اجازه بدهید شکمتون عقب و جلو بره. باید نفس در ریه باشه و سینتون بالا و پایین بره. نمیدونم متوجه شدید یا نه. اگر توضیح بیشتری خواستید در قسمت نظرات عنوان کنید جواب میدم. از متدهای بالا استفاده کنید مطمئن باشید جواب میگیرید.

 

برای تربیت صدا استفاده از حروف مدی آ ای او و تکرار در پرده های مختلف بمیزان ۴ ضرب بمدت ۱ هفته روزی نیم ساعت غروب بهترین وقته. حنجره را تحریک نکنید، داد نزنید و زیاد حرف نزنید و با توجه به فیزیولوژی بدنتان پرهیز کنید. بدن و حنجره خود را بشناسید. یکی با خوردن تندی ها فلج میشود ممکن است دیگری چنین نشود اما قطعا بعضی موارد برای همه مضر است حتی اگر خواننده نباشید، مثل نوشیدن آب یخ و داغ، چربی، نمک زیاد، نوشابه های گاز دار، سبزیجاتی مثل تره، پیاز. بجز مشق عملی از مشق نظری غافل نشوید. کارهای خوب از اساتید سبک های مختلف را با دقت بشنوید و گاهی سعی کنید عیناً تقلید کنید اما با صدای خودتان. این نکات اولیه برای ورود به خوانندگی بود.

 

پایان جلسه اول خوانندگی.

در صورت تمرین و تکرار جلساتی که در پیش دارید و کمی صبوری، مطمئناً به صدای خیلی خوب و هدف خود خواهید رسید.

سربلند و هنرمند باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.