اموزش صددرصد تضمینی خوانندگی

تمام این اموزش ها تست شده و صددرصد تضمینی میباشد امیدوارم خوشتون بیاد

اموزش صددرصد تضمینی خوانندگی

تمام این اموزش ها تست شده و صددرصد تضمینی میباشد امیدوارم خوشتون بیاد

قدم نهم(اموزش رایگان خوانندگی)

برای خواندن قدم نهم به ادامه مطلب بروید  

آموزش رایگان خوانندگی جلسه نهم

 

تمرین شش:

در تقلید از پیانو گام دو ماژور را در یک اُکتاو از صدای   "دو"ی   پایین تا   "دو"ی   بالا و با گفتن اسم نت ها بخوانید. بار دوم فقط صدای   اول   و   سوم   و   پنجم   و   هشتم   را منطبق با آن بخوانید و اجازه دهید که بقیه ی صداها توسط ساز پیانو به گوش برسند.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین هفت:

مثل تمرین قبل است با این فرق که در نوبت دوم شما اولین صدا را بخوانید ولی بعدی را بشنوید و یکی در میان به همین ترتیب عمل نمایید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین هشت:

مثل تمرین قبل اما معکوس، یعنی وقتی پیانو بار دوم شروع به نواختن میکند شما صدای دوم را به اسم بخوانید و یکی در میان به همین ترتیب خوانده و شنیده شود.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین نه:

وقتی این آهنگ را تقلید میکنید مرتبط با موضوع تشخیص صداها به هر نت که میرسید تصورتان این باشد که هر کدام یک نقطه ی هدف است و شما باید دقیقاً به مرکز آن بزنید تا تیز و پهنیه صداها هر چه بهتر برایتان شفاف و ملموز گردد.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

هشتم، فضاسازی در دهان و گلو در خوانندگی.

مطلب مبانیه خوانندگی را ادامه میدهیم با موضوع فضاسازی در بخش دهان و گلو برای بهتر خواندن واکه ها. به این منظور از حالت آن بگوییم که همچون حالت خمیازه کشیدن است. وقتی عمیقاً خمیازه میکشیم دهان و گلو در حد زیادی باز و گشوده میشود، گویی جای یک پرتقال در نواحیه گلو باز میگردد و اصطلاح باز خواندن در میان خوانندگان ناشی از این حالت و گویای فضا سازی در دهان و گلو است. حالت خوشایندی در هنگام خمیازه کشیدن به انسان دست میدهد، چون اندام های صوتی همگی بدون تنش و به نرمی باز و بسته میشوند و زبان هم به عقب نمیآید یا دخالتی در ایجاد فضای مورد نظر ندارد و فک نیز در آرامش است.

 

تمرین یک:

در وقت خواندن واکه ها فضای باز بوجود آورید مثل اینکه کسی شما را به تعجب وا میدارد. این حالت حتی میباید در چشمان شما هم مشاهده شود و نیز سعی کنید فضای باز خمیازه ای از طرف گلو و دهان به طرف دندان های جلو و لب ها ایجاد شده یا هدایت گردد. این تمرین در میزان دو ضربی که هر ضرب آن یک سیاه است با چهار واکه اجرا میشود و شما از صدای ضبط شده و بعد از هر قسمت تقلید کنید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین دو:

با فضای باز دهان و گلو چند نت را با واکه های مختلف بخوانید و برای هر سیاه با پا یک ضرب بزنید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین سه:

کلمات یک بخشی با چند صدا.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین چهار:

با توجه به فرق واکه ی   اُ   و   او   تقلید نمایید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین پنج:

کمی فاصله ی اصوات بیشتر میشود و شما با ایجاد فضای لازم در گلو و دهان از معلم (صدای ضبط شده) تقلید کنید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین شش:

با انتخاب یک آهنگ آن را، یا قسمت هایی از آن را بخوانید و سعی کنید غیر از نکات تکنیکیه یاد شده حسش را برگیرید و لذت ببرید و بکوشید حال آهنگ را بیان و عیان بدارید.

 

نهم، مصرف نیرو در خوانندگی.

نیرو یا انرژی، جان هر جنبنده یا مایه ی اصلیه هر نوع جنبش است. حال که هیچ حرکتی بدون مصرف نیرو صورت نمیپذیرد، باید فعل خواندن را نیز جدا از نیرو ندانیم. لذا در امر خوانندگی مصرف انرژی به منظور بیان صحیح شعر یا کلاً اجرای ترانه ها موضوعی بنیادی و با اهمیت است و عدم آگاهی از این مطلب موجب میشود اشعار و حال و احساس خط ملودی دارای آن شادابی و سر زندگی و پیام داریه لازم جهت انتقال بهتر به شنونده نگردد. نیروی خواننده در دو بخش فیزیکی یا جسمانی و نیز مغزی قابل دقت و بررسی است. هر آهنگی یا شعری در بَتن خود نیروی معنویه بالقوه ای را داراست و هنرمند میباید آن را بالفعل کند. به عبارتی اگر چه مقدار نیروی هر اثر هنری میتواند متفاوت باشد اما هیچ نوع آهنگی نیست که فاقد معنا یا انرژیه معنوی باشد. لذا شما در موسیقیه نظامی شاهد مصرف نیروی بیشتری برای نیرو بخشیه بیشتر به شنونده یا سربازانی که رژه میروند هستید. همچنین است در آثار موسیقی دانانی مثل بتهون و مالر و دیگران که قدرت و انرژیه فراوانی را در درون دارند و به تبع، اجرای آن ها هم مصرف زیاد نیرو را طلب میکند در حالی که اجرای یک آهنگ آرام و ملایم آنقدرها انرژی لازم ندارد. به هر حال خواننده با آگاهی از این مطلب میباید مقدار مصرف نیروی خود را متناسب گرداند با میزان هیجان و نیروی بالقوه ی موجود در آهنگی که قصد دارد اجرا نماید، چه در سراسر آهنگ و چه در قسمت های گوناگون آن. پس این یک اصل بنیادی در موفقیت او بحساب میآید.

 

پایان جلسه نهم خوانندگی.

در صورت تمرین مداوم و تکرار جلسات و کمی صبوری، مطمئناً به صدای خیلی خوب و هدف خود خواهید رسید.

سربلند و هنرمند باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.