اموزش صددرصد تضمینی خوانندگی

تمام این اموزش ها تست شده و صددرصد تضمینی میباشد امیدوارم خوشتون بیاد

اموزش صددرصد تضمینی خوانندگی

تمام این اموزش ها تست شده و صددرصد تضمینی میباشد امیدوارم خوشتون بیاد

قدم ششم(اموزش رایگان خوانندگی)

برای خواندن قدم ششم به ادامه مطلب بروید 


 آموزش رایگان خوانندگی جلسه ششم

 

تمرین هجده:

یکی دیگر از تمرین های تنفسی از بخش های قبلی را به منظور ورزیدگی و تقویت ماهیچه های اندام های صوتی در اینجا انجام دهید.

 

تمرین نوزده:

استفاده ی دیگر از خط اتصال. گاهی برای زیبا تر شدن خط آهنگ یه بخش از کلمه با دو نت، حتی چند نت خوانده میشود. به این نمونه گوش کنید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

یا مثل این نمونه.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین بیست:

برای فهم بهتر مطلب خط اتصال نت های زیر را با یک واکه و یک نفس بخوانید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین بیست و یک:

نت های دیگر با واکه ای دیگر.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین بیست و دو:

باز هم تغییر نت و واکه. شما برای هر کشش سیاه یک ضرب بزنید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین بیست و سه:

لب ها و دهان بسته و دندان های دو فک کمی فاصله داشته باشند و در قسمت گلو فضایی ایجاد شود تا صدا از آن تولید و به داخل دهان و به طرف لب ها هدایت گردد. با چنین وضعی نت های نمونه ی زیر را با ادای حرف بی صدای   می   و با یک نفس بخوانید. مراقب باشید صدا تو دماغی نشود و برای هر نت نیرویی برابر بکار ببرید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین بیست و چهار:

دو نت را با یک واکه بخوانید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

(اگه یادتون باشه در جلسات قبل ما گفتیم که اول تنفس، دوم طرز بیان کلام، و حالا در اینجا به بخش سوم از خوانندگی میپردازیم)

 

سوم، نکاتی درباره ی ایستادن یا وضعیت بدن در هنگام خواندن:

در این خصوص میباید به مواردی توجه شود. نخست اینکه پاها روی زمین خوب استقرار یابند و فاصله ی آن ها با یکدیگر به اندازه ی طول شانه ها باشد. به گونه ای که احساس شود ثبات و استقرار پاها از زمین گرفته میشود. زانو ها راحت باشند، نه آنکه گویی قفل شده اند که در این صورت سر به پایین میآید و حالت خجالت احساس میگردد. در حالیکه باید سر و سینه رو به بالا و جلو قرار گیرد. ستون فقرات راست باشد البته نه آنگونه که به سختی بیوفتید و ایجاد تنش و عصبیت نماید. شانه ها در طرفین به سمت پایین هستند اما باید راحتیه طبیعیه خود را داشته باشند. در وقت خواندن بخصوص در زمانی که مشغول انجام تمرین ها هستید مراقب باشید در اثر سختیه کار به طرف بالا کشیده نشوند که نه تنها به خواندن کمک نمیکند بلکه از نظر ظاهر نیز زیبا نخواهد بود. قفسه ی سینه در شرایطی قرار گیرد که ششها اجازه یابند به راحتی عمل دم و بازدم یا پر و خالی شدن از هوا را صورت دهند. دست ها در دو طرف بدن آویزان و آرنج ها با کمی خمیدگیه طبیعی کاملا راحت باشند. سعی کنید هیچ فشاری به ناحیه ی گردن وارد نگردد چون تنش در این قسمت به گلو منتقل خواهد شد و لذا سبب گرفتگیه صدا از ناکارآمدیه حنجره میشود. حال تمرین هایی در خصوص وضعیت بدن انجام میدهیم. خوب است که هنرجویان آواز قبل از شروع به خواندن تمرین های نرمشی و کششیه اندام ها را جهت گرم کردن و آماده سازیه خود صورت دهند.

 

تمرین یک:

وضعیت بدنتان را بررسی کرده و پشت خود را به دیوار بچسبانید و پاها را نسبت به زمین موازی قرار دهید و تقریباً پنج سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشند کتف ها و باسن به دیوار چسبیده و زانوها را قدری خم کنید در این حالت عمل دم را صورت دهید و سپس با بالا کشیدن نیم تنه و راست کردن زانوها عمل بازدم را بجا آورید. ضمن اینکه باید گردن و فک را در حین حرکات یاد شده ثابت نگه دارید. انجام این تمرین باعث میشود که شانه ها تنظیم شده و قفسه ی سینه به سمت بالا تمایل یابد و لگن وضعیت درستی پیدا کند.

 

تمرین دو:

با چند نفس عمیق کشیدن و تنفس آرام تمرین دوم را شروع کنید که توجه میدهد به تعادل بدن. ابتدا از قسمت پهلو در برابر آینه ی قدی بایستید و وضعیت بدن خود را زیر نظر بگیرید. سپس پاها را جابجا کنید تا در ایستادن به تعادل برسید نه خیلی روی پنجه باشید و نه روی پاشنه. با حرکت مختصری که به قسمت باسن میدهید نقطه ی مناسبی را که ستون مهره ها بر آن استوار است بیابید. شانه ها را هم به همین طریق به اعتدال برسانید. سر را نیز با حرکت دادنش در وضعیت معتدلی قرار دهید. گوش ها هماهنگ با شانه ها شوند و چانه با زاویه ی ۹۰ درجه بر خطی افقی واقع گردد. نه پایین و نه بالا قرار گیرد. حالا همه ی این موارد را بررسی کنید و چندین نفس عمیق بکشید و سعی نمایید چنین ژست و وضعیتی را بخاطر بسپارید و آن را حفظ کنید و در این حالت قدم بزنید. این تمرین را هر روز انجام دهید تا وضع اعتدالی برای شما جا بیوفتد و ملکه گردد.

 

چهارم، زبان:

همه ی قسمت ها و اندام های صوتی میباید در شرایط معتدل و وضع راحتی بکار آیند تا فشار و تنش ناشی از خواندن از بین برود و تاثیر بازدارندگی به جا نگذارد. زبان یکی از اندام ها در قسمت نرم کام است که نقش مهمی در ادای صدا و صحیح خواندن دارد. پس باید تمرین هایی را انجام دهیم تا بی حرکت و راحت در کف دهان آزاد بماند. استفاده ی غلط از زبان باعث ایجاد صوت نامناسب میشود.

 

تمرین یک:

در مقابل آینه قرار گرفته و به زبان خود نگاه کنید و سپس از یک تا پنج شمارش نمایید بی آنکه زبان حرکت اضافی داشته باشد. مهم کنترل آن است تا بدون فشار و تنش و در آرامش و سکون بماند. با سعی در انجام این تمرین نتیجه ی مطلوب بدست خواهد آمد.

 

تمرین دو:

واکه ی   آ   را در حالی که زبان بی حرکت باشد بخوانید. زمان آن در شروع به قدر یک ثانیه باشد و پس از تکراری چند، دو ثانیه. و به همین ترتیب تا اینکه هر بار پنج ثانیه کشیده شود.

 

پایان جلسه ششم خوانندگی.

در صورت تمرین مداوم و تکرار جلسات و کمی صبوری، مطمئناً به صدای خیلی خوب و هدف خود خواهید رسید.

سربلند و هنرمند باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.