اموزش صددرصد تضمینی خوانندگی

تمام این اموزش ها تست شده و صددرصد تضمینی میباشد امیدوارم خوشتون بیاد

اموزش صددرصد تضمینی خوانندگی

تمام این اموزش ها تست شده و صددرصد تضمینی میباشد امیدوارم خوشتون بیاد

قدم هشتم(اموزش رایگان خوانندگی)

  

آموزش رایگان خوانندگی جلسه هشتم

 

تمرین یک:

کلمه ی دو بخشیه سلام را با نت های   دو ، ر   بخوانید که ریتم آن یعنی کشش صدا در هر بخش متناسب است با حروف بی صدا و با صدا.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین دو:

این هم نمونه ای که با صدای یک نت است و تیز و پهنیه صوتی ندارد. شما با توجه به حروف بی صدا و واکه های کلمات سعی کنید به گونه ای بخوانید که در عین راحت بودن فک ها ارتعاش صدا در فضا و حجم دهان و سر احساس گردد ضمناً تشخیص دهید کجا بهتر است نفس بگیرید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین سه:

همان مصراع شعر اما با نت های مختلف خوانده شود. دقت کنید بیان حروف بی صدا واضح باشد و باعث شفافیت معنا و پیام آن به شنونده گردد.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین چهار:

واکه ها را به کمک خط اتصال میتوان با نت های بیشتری هم خواند.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین پنج:

در اینجا یک آهنگ استاندارد به دلخواه خود انتخاب کرده و طبق روش های گذشته بررسی و تقلید کنید. و نیز بر همه ی امور اندام ها نظارت داشته باشید تا راحت آواز بخوانید.

 

هفتم، درباره ی تشخیص صدا و فواصل اصوات.

یکی از ارکان موسیقی صداست که وقتی متعدد باشد طبیعیست که موضوع فواصل صوتی بخاطر تیز و پهنی یا پایین و بالایی آن ها پیش آید تا با تشخیص و خواندنشان زیباییه خط ملودی آشکار گردد. برخی در تشخیص ریتم در موسیقی ضعف دارند و بسیاری هم در تمیز دادن و فهم فواصل صوتی توانایی شان کم است. اما در حدی که شما بتوانید ملودی های معمول و ساده ای را بخوانید، این ضعف و نقص ها قابل رفع شدن هستند. بخصوص اگر در درس آموزش سُرایش موسیقی مختصری به تقویت گوش بپردازید و دانش اندوزی نمایید.

 

البته باید به خودتان حق دهید اگر که قادر نباشید فواصل صوتی را به خوبی تشخیص داده و صدا ها را در نقاط مختلفی از تیز و پهنی بخوانید. زیرا ساز انسانی با سازهای دیگر که دارای کلید ها و امکانات مکانیکی جهت نواختن و تولید آسان صدا هستند فرق میکند در اینجا فقط گوشها و اندام های صوتی و مغزو اعصاب وسایل اجرای موسیقی هستند که باید بر تقویت و تمرین بر روی آن ها موسوم به صداسازی کار شود. همانطور که نواختن هر سازی احتیاج به کار و تمرین دارد. اصوات ارتعاشات فیزیکی در میان اتم های آب و هوا هستند و ساختمان گوش و حنجره ی ما متناسب با دریافت و تولید آن ها تارهای صوتی دارند و این ساختار را همه ی انسان ها دارایند. تنها میماند، قدرت دریافت و تکنیک تولید یا پردازش صداها که با میزان قدرت شعور افراد که بالا بردن آن هم به کمک مکانیزم مغز امکان پذیر است بستگی پیدا میکند. شما در میان امواج صوتیه زیادی قرار دارید. حال برای درک موقعیت خود یا اینکه در چه جایگاهی هستید و وضعتان چگونه است تا بتوانید آن ها را دریافت کنید و سپس بخوانید اشاره میشود به حد وسطی از صداهای موسیقی متناسب با حد وسطی از صدا دهندگی حنجره ی انسانی چون قابلیت ما در خواندن صدا ها کمتر است از شنیدن ارتعاشات صوتی. صداهای موسیقی را در هفت اکتاو و چند نت روی ساز پیانو منظم یا تعبیه کرده اند در حالی که زن و مرد انسانی روی هم توانایی خواندن کمی بیش از سه اکتاو را ندارند.

 

چنانچه دو مقدار یاد شده از صداهای موسیقی و میزان صدا دهیِ انسان را به حد وسط برسانیم متوجه میشویم که صدای   لا   در دو نقطه ی وسط پیانو مرکزیت صدای ما را تشکیل میدهد. یکی   "لا"ی   بالاتر از   دوِ   وسط پیانو برای صدای زنان است که ارتعاشی معادل ۴۴۰ بار در ثانیه دارد و دیگری   "لا"ی   پایین تر از   دوِ   وسط پیانو برای صدای مردان است که عدد فرکانسیِ آن ۲۲۰ است. لذا تارهای صوتیِ حنجره ی ما بر این مبنا قابلیت تیز و پهن یا بالا و پایین خوانیه صداها را دارد. حال که متوجه وضعیت خود در میان امواج صوتی شدید میپردازیم به چند تمرین جهت تشخیص صداها و فواصلشان که همانا اختلاف طول موج ها یا درک تعداد رفت و برگشت های صوتی در ثانیه است.

 

تمرین یک:

به این نمونه خوب گوش کنید و سپس به درون خود مراجعه نمایید و ببینید آیا میتوانید تیز و پهنیه دو صدا نسبت به یکدیگر را تشخیص دهید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین دو:

پنج صدا با پیانو نواخته میشود و شما در فرصتی که بعد از اجرای هر یک دارید با لفظ   ها   تقلیدشان کنید و از دیگران بخواهید که درست یا نا درست بودن انطباق شما را بگویند.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین سه:

یک آهنگ را که خوانندگی نداشته باشد گزینش کرده و بعد با دقت و تأکید بسیار زیاد سعی کنید حرکت پایین و بالایبه صداها در خط ملودی آن را تشخیص دهید.

 

تمرین چهار:

یک آهنگ ساده با سرعت کند را که خواننده بخواند گزینش کرده و بدون توجه به کیفیت صدای خواننده و چگونگی اجرای او سعی کنید فقط از نظر تیز و پهنیه صداها خود را با آن هماهنگ سازید و سپس به تنهایی بخوانید و صدای خودتان را ضبط نمایید و با گوش دادن به آن و با نظر دوستان به نقد و بررسی بپردازید. این تمرین را بارها تکرار کنید تا به میزان قدرت تشخیص خود در تمیز فواصل صوتی آگاه گردید.

 

تمرین پنج:

یک آهنگ ساده را که به وسیله ی سازی مثل پیانو یا ویولون نواخته میشود انتخاب کرده، خوب بشنوید و بدون آنکه بخوانید همزمان با اجرای آن سعی کنید در مرکز مغزتان خط ملودی را دنبال نمایید. به یک معنی بی صدا و از درون آن را بخوانید. پس از این مرحله فقط خود به تنهایی و با حنجره و با واژه ی   ها   اقدام به خواندن آهنگ کنید. این تمرین برای بالا بردن درک و دریافت شما مفید است و چنانچه در انجام درست و صحیح این عمل توفیق چندانی نداشتید، دلسرد و مأیوس نشوید چون خیلی ساده نیست و به پشتکار و کوشش نیاز دارد.

 

پایان جلسه هشتم خوانندگی.

در صورت تمرین مداوم و تکرار جلسات و کمی صبوری، مطمئناً به صدای خیلی خوب و هدف خود خواهید رسید.

سربلند و هنرمند باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.