اموزش صددرصد تضمینی خوانندگی

تمام این اموزش ها تست شده و صددرصد تضمینی میباشد امیدوارم خوشتون بیاد

اموزش صددرصد تضمینی خوانندگی

تمام این اموزش ها تست شده و صددرصد تضمینی میباشد امیدوارم خوشتون بیاد

قدم شونزدهم(اموزش رایگان خوانندگی)

برای خواندن قدم شونزدهم بع ادامه مطلب بروید  

آموزش رایگان خوانندگی جلسه شانزدهم

 

تمرین چهار:

نت هایی با فواصل دیگر را تقلید کنید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین پنج:

ملودی از سبک موسیقی کلاسیک، شما با تلفظ نام نت ها روی صدای خواننده بخوانید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

ب) انتخاب شعر و آهنگ در خوانندگی.

شما از نظر فن و توانایی خوانندگی به عنوان تکلیف باید بتوانید هر شعر و آهنگی را با هر سبک و حالتی بخوانید و اما بعد، گذشته از این مطلب آنجا که ویژگی های شخصی خواننده و نیز طبع و سلیقه ی مخاطبین به میان میآید موضوع انتخاب شعر و آهنگ مناسب قابل توجه میگردد، چون گفتیم هدف، ایجاد ارتباط و انتقال پیام معنایی بین خواننده و شنونده است.

 

آگاهی شما نسبت به آهنگ ها و اشعار در اثر مرور زمان بیشتر میشود، سلیقه و ذائقه ی بهتری میابید و در نتیجه میزان تواناییتان در آواز خواندن افزایش میابد تا حدی که قادر به تشخیص و قضاوت میگردید و لذا بهتر خواهید توانست قطعه ی مناسب خود را برگزینید. حال اگر بخواهیم در خصوص انتخاب آهنگ چند نکته را بازگو کنیم نخست اینکه باید دید وسعت صوتی آهنگ در چه حد است، آیا با وسعت صدای شما مطابقت دارد یا خیر. پس  بررسی کنید و دریابید که تیزترین و پهن ترین نت های آهنگ کدامند و بعد از مشخص شدن محدوده ی آن ببینید که خط ملودی قالباً از صداهای پایین یا بالا در همان محدوده شکل گرفته است و آیا شما در آن منطقه راحت میتوانید بخوانید. سرعت حرکت قطعه هم موردی دیگر در این انتخاب است چون یک اثر از نظر تندی و کندی میباید متناسب باشد با شخصیت و طبع روانی خواننده. نکته ی بعدی مربوط به تشخیص حالت آهنگ و مزنون شعر است. آیا شاد است یا غمگین و یا مُهیج و غیره. و شما کدامین حالت را بهتر میتوانید بخوانید و پیامش را برسانید و ارتباط برقرار سازید.

 

تمرین یک:

روی صدای پیانو و با تلفظ اسم نت ها گام   رِ ماژور   را ساده و هم با ویبراسیون بخوانید. این تمرین راحت و به دفعات خوانده شود.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین دو:

با فضای باز دهان و گلو و راحتیه همه ی اندام های صوتی بعد از معلم هر قسمت را با الفاظ مربوطه تقلید کنید.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین سه:

نمونه ای با هجاهای مختلف در دستگاه اصفهان.

 

دانلود صدای ضبط شده این تمرین

……………………………………………

تمرین چهار:

یک شعر و آهنگ را به سلیقه ی خودتان انتخاب کرده و بدون نمودار صوتی نوار و با توجه به نکاتی که یادآور شدیم خودتان تجزیه و تحلیل و تفسیر و نفس گذاری و هجا گذاری کرده، سپس آهسته و آرام بخوانید و تمرین کنید تا حفظ شوید و نهایتاً هرچه میتوانید بر زینت هایش بیافزایید تا اجرایی لطیف و زیباتر داشته باشید.

 

پ) اجرای روی صحنه در خوانندگی.

بعد از آموزش ها و تمرین ها و آشنایی با موسیقی و شعر در سبک های مختلف و بدست آمدن توانایی خواندن یا تکنیک های لازم و انتخاب آهنگ ها، سرانجام موقع اجرای آثار فرا میرسد. چه در استودیوی صدابرداری کار ضبط برای نوار و سی دی صورت پذیرد، چه در استدیوی تلویزیونی برای ضبط برنامه ها، و چه اجرا بر روی صحنه و در حضور جمعیت. این را مرحله ی برقراری ارتباط و پیام رسانی مینامیم. بدیهیست که اجرای کنسرتی زنده به دلایلی دشوارتر باشد، هم از این روی که ممکن است مشکلات فنی و اتفاقات غیر منتظره پیش آمد کند و هم تاثیر گذاری جو حاکم بر سالن یا فضای روحی موجود که گاه به شدت تمرکز حواس و سیستم اعصاب خواننده را متأسر میسازد. لذا شما باید بر اعتماد به نفس و تسلط بر اعصاب خود بیافزایید و در این خصوص به نکاتی توجه بفرمایید که این هم تمرین های ویژه ای دارد.

 

واضح است هرکسی که برای اولین بار میخواهد روی سِن برود دچار ترس و نگرانی و اضطراب شود. چه بسا اگر این نگرانی شدت داشته باشد مقداری از آنچه را که قرار است عَرضه دارد فراموش کند و به قولی، خود را ببازد. تا اینکه به مرور بر امور مختلفه، مسلط گردد. تسلط بر خود قدرتیست که اگر در خواننده فُزونی یابد، تبدیل خواهد شد به تسلط بر جو حاکم بر سالن و این امری نا ممکن و دست نیافتنی نیست، بلکه مُستلزم تمرین است. برای توفیر در این کار شما باید از قبل و زمانی که میخواهید روی سن بروید بر خود شدیداً تلقین کنید که از اعتماد به نفس بالایی برخوردارید و قویاً بر نقاط مثبت و امتیازاتتان تأکید ورزید و آن ها را بزرگ و با اهمیت قلمداد نمایید.

 

پایان جلسه شانزدهم خوانندگی.

در صورت تمرین مداوم و تکرار جلسات و کمی صبوری، مطمئناً به صدای خیلی خوب و هدف خود خواهید رسید.

سربلند و هنرمند باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.